Kupując starter w ofercie Orange na kartę, musisz pamiętać o zarejestrowaniu numeru telefonu. Jak to zrobić? Jakich formalności należy dopełnić? Jak sprawdzić, czy Twój numer został poprawnie zarejestrowany? W poniższym poradniku objaśniamy całą procedurę, krok po kroku.
Rejestracja numer telefonu to procedura, polegająca na przypisaniu Twoich danych osobowych do karty SIM, z której korzystasz. Zgodnie z przepisami Ustawy o działaniach antyterrorystycznych od 25 lipca 2016 roku każdy numer na kartę musi być zarejestrowany. Obowiązek dotyczy zarówno abonentów, którzy już korzystają z ofert na kartę, jak i osób, które dopiero zakupiły starter. Co istotne, dopóki nie zarejestrujesz numeru telefonu, pozostanie on nieaktywny. Jeżeli chcesz się upewnić, czy Twoja karta SIM została poprawnie zarejestrowana i jest aktywna, wyślij bezpłatnego SMS-a o treści „numer” pod 80190. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie rejestracji lub szczegółowe instrukcje, jak jej dokonać.
Przypisanie danych osobowych do konkretnego numeru telefonu nie jest czynnością skomplikowaną ani czasochłonną. Kartę SIM możesz zarejestrować w każdym salonie Orange, a także wybranych sklepach i punktach usługowych, m.in.:
w marketach (Media Markt)
w kioskach i salonikach prasowych (Kolporter, Ruch, Inmedio, Relay, Świat Prasy)
w sklepach spożywczych (Żabka, Fresh Market)
w placówkach Poczty Polskiej
W przypadku klientów indywidualnych dane, które potrzebne są do zarejestrowania numeru, to imię, nazwisko oraz numer PESEL. Rejestrując numer w punkcie usługowym bądź salonie Orange, zostaniesz poproszony o okazanie karty SIM oraz dowodu osobistego lub paszportu – za pomocą jednego z tych dokumentów potwierdzisz swoją tożsamość. Jeśli planujesz dokonać rejestracji w salonie Orange, wcześniej możesz przekazać swoje dane za pomocą formularza on-line. Możesz również wysłać bezpłatnego SMS-a pod numer 80170 – w jego treści umieść imię, nazwisko oraz numer PESEL. W ten sposób przyśpieszysz cały proces.
Jeżeli jesteś klientem banku Millenium, ING lub PBS, rejestracji numeru możesz dokonać za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego. W zakładce „Zarejestruj numer na kartę” wprowadź numer telefonu i numer karty SIM, a system bankowy uzupełni pozostałe dane. Po zatwierdzeniu operacji otrzymasz od Orange SMS-a z potwierdzeniem rejestracji.
To, jak długo aktywny będzie Twój numer w Orange na kartę, zależy od kwoty dokonywanych przez Ciebie doładowań. Ważność swojego konta możesz sprawdzić:
logując się w aplikacji mobilnej Mój Orange (zakładka: stan konta)
logując się na konto Mój Orange (zakładka: stan konta lub bieżące wykorzystanie)
wpisując na klawiaturze telefonu kod *124*#
dzwoniąc na numer *500
Korzystając z oferty na kartę, sam decydujesz o tym, jaką kwotą chcesz doładować swoje konto. Warto pamiętać, że im wyższa jest kwota doładowania, tym dłużej Twój numer pozostaje aktywny. Ważność konta w taryfie Orange Free:
Kwota doładowania | Wartość doładowania (brutto) | Możliwość wykonywania połączeń wychodzących | Możliwość odbierania połączeń przychodzących |
---|---|---|---|
5 zł | 5 zł | 2 dni | 31 dni |
10 zł | 10 zł | 5 dni | 31 dni |
25 zł | 25 zł | 1 miesiąc | 6 miesięcy |
30 zł* | 30 zł | 1 miesiąc | 6 miesięcy |
40 zł* | 40 zł | 40 dni | 12 miesięcy |
50 zł | 50 zł | 3 miesięcy | 12 miesięcy |
100 zł | 100 + 10 zł | 5 miesięcy | 12 miesięcy |
200 zł* | 200 + 30 zł | 10 miesięcy | 12 miesięcy |
* Doładowania za 10 zł, 30 zł, 40 zł i 200 zł dostępne są tylko w formie elektronicznej.
Będąc klientem Orange na kartę, możesz również skorzystać z darmowej usługi Konto Ważne Rok. Aby ją aktywować, wyślij SMS-a o treści „START” pod numer 8002. Twoje konto pozostanie aktywne przez rok od momentu wysłania wiadomości.