Jak sprawdzić, czy Twój numer w Orange na kartę jest zarejestrowany?

Kupując starter w ofercie Orange na kartę, musisz pamiętać o zarejestrowaniu numeru telefonu. Jak to zrobić? Jakich formalności należy dopełnić? Jak sprawdzić, czy Twój numer został poprawnie zarejestrowany? W poniższym poradniku objaśniamy całą procedurę, krok po kroku.

Rejestracja numeru telefonu

Rejestracja numer telefonu to procedura, polegająca na przypisaniu Twoich danych osobowych do karty SIM, z której korzystasz. Zgodnie z przepisami Ustawy o działaniach antyterrorystycznych od 25 lipca 2016 roku każdy numer na kartę musi być zarejestrowany. Obowiązek dotyczy zarówno abonentów, którzy już korzystają z ofert na kartę, jak i osób, które dopiero zakupiły starter. Co istotne, dopóki nie zarejestrujesz numeru telefonu, pozostanie on nieaktywny. Jeżeli chcesz się upewnić, czy Twoja karta SIM została poprawnie zarejestrowana i jest aktywna, wyślij bezpłatnego SMS-a o treści „numer” pod 80190. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie rejestracji lub szczegółowe instrukcje, jak jej dokonać.

Jak zarejestrować kartę SIM?

Przypisanie danych osobowych do konkretnego numeru telefonu nie jest czynnością skomplikowaną ani czasochłonną. Kartę SIM możesz zarejestrować w każdym salonie Orange, a także wybranych sklepach i punktach usługowych, m.in.:

  • w marketach (Media Markt,)
  • w kioskach i salonikach prasowych (Kolporter, Ruch, Inmedio, Relay, Świat Prasy)
  • w sklepach spożywczych (Żabka, Fresh Market)
  • w placówkach Poczty Polskiej
  • na wybranych stacjach benzynowych (Circle K, BP).

W przypadku klientów indywidualnych dane, które potrzebne są do zarejestrowania numeru, to imię, nazwisko oraz numer PESEL. Rejestrując numer w punkcie usługowym bądź salonie Orange, zostaniesz poproszony o okazanie karty SIM oraz dowodu osobistego lub paszportu – za pomocą jednego z tych dokumentów potwierdzisz swoją tożsamość. Jeśli planujesz dokonać rejestracji w salonie Orange, wcześniej możesz przekazać swoje dane za pomocą formularza on-line. Możesz również wysłać bezpłatnego SMS-a pod numer 80170 ‒ w jego treści umieść imię, nazwisko oraz numer PESEL. W ten sposób przyśpieszysz cały proces.

Jeżeli jesteś klientem banku Millenium, ING lub PBS, rejestracji numeru możesz dokonać za pośrednictwem internetowego systemu transakcyjnego. W zakładce „Zarejestruj numer na kartę” wprowadź numer telefonu i numer karty SIM, a system bankowy uzupełni pozostałe dane. Po zatwierdzeniu operacji otrzymasz od Orange SMS-a z potwierdzeniem rejestracji.

Jak sprawdzić ważność konta w ofercie na kartę?

To, jak długo aktywny będzie Twój numer w Orange na kartę, zależy od kwoty dokonywanych przez Ciebie doładowań. Ważność swojego konta możesz sprawdzić:

  • logując się w aplikacji mobilnej Mój Orange (zakładka: stan konta);
  • logując się na konto Mój Orange (zakładka: stan konta lub bieżące wykorzystanie);
  • wpisując na klawiaturze telefonu kod *124*#;
  • dzwoniąc na numer *500;

Korzystając z oferty na kartę, sam decydujesz o tym, jaką kwotą chcesz doładować swoje konto. Warto pamiętać, że im wyższa jest kwota doładowania, tym dłużej Twój numer pozostaje aktywny. Ważność konta w taryfie Orange Free:

Kwota doładowania Wartość doładowania (brutto) Możliwość wykonywania połączeń wychodzących Możliwość odbierania połączeń przychodzących
5 zł 5 zł 2 dni 31 dni
10 zł 10 zł 5 dni 31 dni
25 zł 25 zł 1 miesiąc 6 miesięcy
30 zł* 30 zł 1 miesiąc 6 miesięcy
40 zł* 40 zł 40 dni 12 miesięcy
50 zł 50 zł 3 miesiące 12 miesięcy
100 zł 100 + 10 zł 5 miesięcy 12 miesięcy
200 zł* 200 + 30 zł 10 miesięcy 12 miesięcy

* Doładowania za 10 zł, 30 zł, 40 zł i 200 zł dostępne są tylko w formie elektronicznej.

Będąc klientem Orange na kartę, możesz również skorzystać z darmowej usługi Konto Ważne Rok. Aby ją aktywować, wyślij SMS-a o treści „START” pod numer 8002. Twoje konto pozostanie aktywne przez rok od momentu wysłania wiadomości.

Powrót do oferty