Każdy użytkownik telefonu na kartę choć raz w życiu spotkał się z sytuacją, w której musi pilnie zadzwonić, a środki na karcie skończyły się i połączenie jest niemożliwe. Teoretycznie najszybciej jest udać się do najbliższego kiosku czy na stację benzynową, kupić doładowanie i zadzwonić. Co jednak w przypadku, gdy nie ma takiej możliwości? Poznaj dwa proste sposoby na wykonanie telefonu, gdy skończyły się środki na koncie!
Jeśli musisz pilnie zadzwonić, możesz spróbować połączyć się na koszt odbiorcy. Każdy operator ma indywidualną metodę na wykonanie takiego połączenia. Przykładowo, w Orange, numer odbiorcy należy poprzedzić ciągiem „*500” i nacisnąć zieloną słuchawkę. Alternatywą jest wpisanie z klawiatury kodu „*111*”, a następnie numeru odbiorcy i naciśnięcie połączenia. Choć jest to wygodna metoda na pilny telefon w przypadku braku środków na karcie, ma jedną, zasadniczą wadę. Odbiorca połączenia musi się zgodzić na jego przyjęcie. Otrzymuje od operatora informację, jaki numer próbuje się do niego dodzwonić, więc jeśli jest to osoba bliska, która zna numer nadawcy, istnieje duża szansa, że odbierze połączenie. Jeśli jednak będzie to dla odbiorcy numer obcy, może po prostu zignorować telefon
Jeśli skończyły Ci się środki na koncie, ale masz dostęp do internetu, na przykład dzięki sieci Wi-Fi, możesz bez problemu skorzystać z doładowania online. Przykładowo, sieć Orange ma własny serwis do wpłacania środków na konto: https://doladowania.orange.pl. Można tam wybrać kwotę doładowania i zapłacić za nią z środków dostępnych na rachunku w banku. Kwota doładowania od razu jest dostępna i można wykonać połączenie. Trzeba też pamiętać, że doładowując telefon na kartę online, można liczyć na różne bonusy – zgodnie z aktualną promocją pomarańczowego operatora, są to dodatkowe gigabajty transferu.
Na koniec warto wspomnieć jeszcze, że coraz więcej ofert na kartę dostępnych jest bez limitu. Oznacza to, że po jednorazowej opłacie, która ściągana jest z środków na koncie, abonent może przez określony czas wykonywać połączenia bez względu na ich liczbę i długość – zarówno telefoniczne, jak i SMS-y. Można włączyć ją jednorazowo – wówczas po określonym czasie oferta przestanie działać. Można też cyklicznie – wtedy co miesiąc z konta abonenta pobierane będą środki, ale w zamian otrzymuje on stały dostęp do połączeń bez limitu. Do czasu aż nie wyłączy oferty lub nie doładuje konta kwotą wymaganą do cyklicznego korzystania z tej usługi. Jeśli żadna z tych okoliczności nie wystąpi, można stwierdzić, że sytuacja, w której abonent nie będzie mógł wykonać pilnego telefonu nigdy nie będzie miała miejsca.